Bali; de eerste dagen!

Aloha vanaf Bali!

De vlucht van Amsterdam naar Jakarta ging voorspoedig, we hadden een beetje vertraging, maar dat op 13/14 uur.., wie merkt dat nou haha.

Toen ik bij mijn stoelrij aankwam zat er een meneer alleen aan het gangpad. Hij stond even op om mij naar mijn plekje aan het raam te laten gaan, om vervolgens met mij te grappen over dat we hopelijk niemand tussen ons in zaten. Terwijl ik “Fingers crossed!” zei, riep hij nét iets te hard: “Yes, close the doors!” waardoor andere passagiers een beetje vragend naar hem keken en wij het beide eigenlijk best grappig vonden. De fingers crossed en closed doors hielpen wel, want we kregen inderdaad een lege stoel tussen ons in, wat er voor zorgde dat we beide af en toe in elk geval onze benen konden strekken en allerlei rotzooi tussen ons in op de stoel konden leggen.

Slapen werd niet zoveel, ik kon niet echt wennen aan die kunstmatige dag en nacht simulaties die ze in het vliegtuig proberen na te bootsen. Mission failed. Sowieso vlogen we tegen de nacht in, dus het was veel eerder nacht dan in Nederland (en toen wilde slapen niet echt) en toen we gingen landen op Jakarta was een uurtje daarvoor de zonsondergang vanuit het vliegtuig te bewonderen geweest (en toen was ik natuurlijk super moe, zo handig..).

Daarna op de luchthaven van Jakarta langs de immigratiedienst en op zoek naar de gate voor mijn vlucht daarna naar Denpasar. En ik was niet de enige Nederlander met deze overstap, een hele zwerm Nederlanders die het met mij af en toe best vaag vonden waar we heen moesten. Gelukkig waren de mensen op de luchthaven ook heel vriendelijk en behulpzaam, dus binnen een no time waren we op de juiste plek. De gate veranderde last minute nog wel even. Niet via het omroepen, maar gewoon door een meneer van de luchthaven die in onze gate een paar keer rond schreeuwde dat we naar gate 24 moesten in plaats van 17. En zo liep de hele kudde Nederlanders ook met z’n allen weer richting de juiste gate. Het werkte prima!

Landen ging iets minder soepel, we bleven maar rondjes vliegen boven zee, geen idee waarom. Maar met een halfuur vertraging was ik dan eindelijk op plaats van bestemming; Bali! Aangezien ik een groepstour doe de eerste dagen was een transfer vanaf de airport al geregeld. De taxichauffeur met het juiste bordje had ik al gauw gevonden en binnen een halfuur was ik in mijn hotel in Kuta, echt perfect!

^Eventjes relaxen in het eerste hotel in Kuta.

Ik kreeg een kamer toegewezen die ik deelde met een van mijn groepsgenoten, zij was net een uurtje eerder aangekomen. Onze groepsleidster was inmiddels al weer uit het hotel vertrokken om de volgende groepsgenoot op te halen, maar had mijn kamergenoot wat info gegeven over waar we geld konden pinnen en waar het strand was, dus we hebben een rondje gelopen en eventjes op het strand gekeken met z’n tweeën. ‘s Avonds zijn we met de groep uit eten gegaan in een erg goed Indonesisch restaurant, een soort kennismaking. De groep is erg leuk, a lot of native speakers, so I hope that will improve my English haha. Daarna zijn we nog wat gaan drinken in een bar vlakbij ons hotel. Terwijl we druk spelletjes aan het spelen waren, begon er ineens wat te bewegen en de meeste mensen liepen naar buiten, zo ook wij. Bleek dat het een aardbeving was, heel apart. We hebben even gewacht om te kijken of alles gewoon bleef staan en er bleek niks aan de hand. Gelukkig, wel erg gek om mee te maken. Helemaal op je eerste avond!

De volgende dag zijn we met een busje richting Uluwatu tempel geweest, Bali is overwegend hindoeïstisch, in tegenstelling tot de rest van Indonesië (islamitisch). Iedereen kreeg een sarong om zijn/ haar knieën te bedekken. We werden gewaarschuwd voor de apen, ze stelen vrijwel alles wat los zit en in je broekzak, dus ik liet alles behalve mij camera maar in de auto. Overal lagen zonnebrillen, flesjes water en slippers, ontzettend grappig maar ook wel een beetje beangstigend haha. Het was er fantastisch mooi en gelukkig is niemand iets verloren. Die midden zijn we verder naar Padang Padang beach geweest, waar je een behoorlijke trap omlaag moet nemen om er te komen, maar het was de moeite waard! Het sunset dinner die avond was fantastisch, het restaurant had een infinitypool en perfect uitzicht op zee en de ondergaande zon. Daarna zijn we teruggegaan naar Kuta om ons klaar te maken voor een feestje in een lokale bar met kaartspelletjes en beerpong en daarna in Sky Garden, een enorme club in Kuta. Het concept was echt top, het had namelijk een buffet op de bovenverdieping waar je gewoon gebruik van kon maken na het betalen van de entree. We hadden een topavond met de hele groep daar.

^1. Uitzicht bij Uluwatu, 2. Onze groep “Balinese style”, 3. Aapjes!, 4. De zonsondergang vlakbij Padang Padang beach.

Vanmorgen konden we gelukkig uitslapen, we moesten uitchecken voor 12, daarna vertrokken we naar Canggu. Ons hotel is hier fantastisch, het zwembad grenst direct aan de kamers op de beneden verdieping, vanuit daar spring je dus zo het zwembad in. En er is een rooftopbar, met geweldig uitzicht richting zee. Vandaag was relax dag (veel mensen met katers, ik gelukkig niet!) dus we hebben een beetje rondgehangen rond het zwembad en aan de bar. Canggu is een beetje rustiger dan Kuta, dat voelt wat relaxter, ook omdat in Kuta erg veel zakkenrollers actief zijn en je echt goed op moet letten. We hebben hier weer met de groep gegeten en daarna terug naar de kamers. Iedereen leek vrij moe maar bij mij valt het mee, dus ik dacht; laat ik een blog schrijven.

^Ons tophotel in Canggu!

Samengevat: tot nu toe verloopt het reizen erg smooth, ik heb een leuke groep, het weer is fantastisch, de uitzichten geweldig en ik heb het enorm naar mijn zin!

Nu ga ik ook maar eens slapen (voor jullie: het tijdverschil is +6 uur, dus het is hier nu bijna 1 uur ‘s nachts) morgen staat mijn eerste golfsurfles ooit op het programma! Heel benieuwd hoe me dat af gaat.. Welterusten & bedankt voor het lezen!

Reacties

Reacties

Marjan

Wat een mooie verhalen nu al en zo te lezen ook al echt aan het genieten.

Ciska Egging

Hey Wyk wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Je hebt het mooi geschreven ....je neemt ons mee in jouw avontuur . Ik vond het erg leuk om te lezen en verheug mij al weer op de volgene blog . Slaap lekker lieverd ?

Dick vd Velde

Leuke blog Wyke! Ik blijf je volgen. Veel plezier daar.

Max

Wat een geweldig begin van je reis. Blijf je verwonderen en geniet vooral! Voor ons komen sweet memories boven.

Marie-Louise

Dit lijkt mij een heel goede start. Fijn!

Jessica

Wauw wyke dat is genieten. Fijn om te lezen dat je het super naar je zin hebt. Lekker genieten en wij wachten vol spanning op het nieuwe verhaal?

sita

hoi wyke.
Prachtig te lezen dat alles zo mooi verloopt.
Tot nu toe lekker luxe.Kijk nu al uit naar de volgende verhalen.
Als je Willem ziet doe hem de groetjes van mij,terwijl ik typ.regent het hier erg.
liefs sita.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!