De Verenigde Staten; Los Angeles

Hellooo!

Hier weer een update, vanuit het busje van mijn groepsreis. Hier ben ik gisteren mee gestart, maar daarover schrijf ik later een blog. De eerste week in de Verenigde Staten bracht ik door in Los Angeles, waar genoeg over te vertellen valt om daar eerst een blog aan te wijden. There we go!

Op maandag 21 januari had ik dus vanaf Fiji mijn vlucht naar Los Angeles. Liep allemaal relatief voorspoedig, dus dat was fijn.

Mijn vlucht was niet heel fantastisch, mijn buik speelde nogal op en ik kon daarom nogal slecht slapen. En dat terwijl het echt een nachtvlucht was, ik vertrok om 9 ‘s avonds en kwam om 11 ‘s ochtends aan.

Eenmaal in de VS was ik dus terug door de tijd gereisd. 21 januari was inmiddels ruim over op Fiji, maar de maandag was net begonnen in Los Angeles. De meneer van de customs had er ook maar moeite mee, wat een hork. Welkom in de westerse wereld waar iedereen gewoon weer ongezellig is op maandag! En het was ook nog eens Blue Monday natuurlijk.

Na een veel te lange rij (ik was blijkbaar een van de enige die die mazzel had, want ik was heel vlot het vliegtuig uit maar als een van de laatsten bij de bagage) kon ik dan eindelijk relaxt naar mijn shuttle die geboekt was. Dacht ik.

Op de voucher stond maar heel sumier beschreven waar ik die moest vinden en Los Angelese airport is supergroot. Na verschillende mensen om info vragen en een bezoekje aan het infopunt waar ik even mocht bellen bleken ze niet op de hoogte van mijn boeking, dus kwamen ze me niet halen.

Met te weinig slaap, te lang wachten bij customs, met een veel te zware rugzak op mijn rug rondggedoold te hebben voor een halfuur, was ik er daarna helemaal klaar mee en heb ik een andere shuttle genomen. Later maar uitzoeken hoe ik mijn geld terug krijg (aangezien de eerste shuttle op voorhand al betaald was).

Even na de middag was ik dus in mijn hostel in Venice Beach, Los Angeles, waar ik geprobeerd heb te slapen. ‘s Avonds ben ik nog even wat wezen eten en drinken bij de bar onder het hostel. Ik zat hier tot zondag, dus ik heb eens wat langer dezelfde kamer. De laatste keer zoveel nachten op dezelfde plek was in mijn bedje thuis haha! Wel heel lekker. Mijn kamergenootjes zijn ook gezellig, onder andere een mevrouw van eind 50. Ze vertelde dat ze 12 kinderen had, waardoor ze de afgelopen jaren pas tijd heeft om te reizen. Dit was haar eerste hostel! Superleuk mens, we hebben meer dan een uur zitten kletsen. De kamer heeft ook een eigen badkamer, dus na een warme douche kon ik lekker mijn bed in!

Los Angeles is enoooorm, maar ik heb gelukkig wel een paar dagen. LA staat over het algemeen bekend als stad met minieme openbaar vervoer opties dus dat werd interessant. Het weer was gelukkig goed, zo rond de 22/23 graden en zon. Dus ik kon ook veel met de fiets/wandelend doen.

Daarna ben ik lekker gaan slapen, even wat uurtjes van afgelopen nacht inhalen. De foto is trouwens mijn uitzicht vanaf de kamer, over de boulevard bij Venice Beach. Niet verkeerd, al zeg ik het zelf.

Dinsdag heb ik lekker uitgeslapen (zelfs het ontbijt gemist, oeps) en daarna ben ik aan de wandel gegaan.

Vanuit Venice Beach ben ik over de boulevard richting Santa Monica Pier gaan lopen. Allerlei kleine winkeltjes aan de ene kant, met kleding, merchandise, souvernirs etc. Aan de andere kant het strand en daarvoor allerlei kleine kraampjes van kunstenaars, waarzeggers en andere artistieke lui. Een leuk, kleurrijk gezicht, zonder echt het gevoel te hebben dat je je in een megastad bevindt.

Aangekomen bij Santa Monica Pier heb ik een kijkje genomen bij Pacific Park, het mini pretpark/ de kermis bovenop de pier. Een reuzerad, achtbaan, botsauto’s etc, ik keek mijn ogen uit. Daar een snelle lunch gegeten en vervolgens doorgelopen naar Third Street Promenade in Santa Monica. Een mooi ruim opgezette winkelstraat zonder gemotoriseerd verkeer.

Omdat mijn telefoon inmiddels bijna 3 jaar oud is en het langzaam begon te begeven (geheugen vol, apps liepen vast, foto’s maken was geen optie meer), besloot ik dat het tijd was voor een nieuwe. In een mega Apple store werd ik vriendelijk geholpen door een jongen uit New York en tijdens het wachten op het overzetten van info hadden we het over van alles en nog wat, heel gezellig!

Eenmaal klaar ben ik weer in een rechte lijn teruggelopen, wat me wel een poosje kostte. Op de terugweg kon ik de zonsondergang nog spotten en terug in mijn hostel ging ik natuurlijk mijn telefoon even testen.

Rond 8 was er een all you can eat taco night in een bar om de hoek waar we door iemand van het hostel heen gebracht werden. Weltegeteld 5 hele dollars kostte dat, niet gek! Ik raakte aan de praat met Josh en Caro, maar was ook wel gesloopt dus na het eten en wat kletsen gingen we rond 10 weer terug. Bedtijd!

Woensdag was een echte niksdoedag, ik was best moe de laatste dagen en slaap niet door ‘s nachts dus misschien ik wilde even een time out, alweer haha. Gelukkig zat ik tot en met zaterdag hier, dus kan ik het me permitteren!

Donderdag was ik stikzenuwachtig, want; ik had een tattoo afspraak! Ja, met dat idee liep ik al langer rond en nu eindelijk was het zo ver (of; opeens was het zo ver, want stresssss). Ik heb in de ochtend niet veel gedaan, zelfs nog een stukje Nederlands voetbal gekeken (niet echt een aanrader als Heerenveen fan..). Guilty pleasure haha en door het tijdverschil eindelijk eens niet midden in de nacht. In de middag heb ik een fiets gehuurd en geprobeerd een veel te grote pizza soldaat te maken. Goed eten, was her advies van de tattoo artist, ik heb het in elk geval geprobeerd. Medium pizza noemen ze dat, ik dacht zelf meer aan een XL formaat, Amerika...

Toen was het zo ver, richting de tattoo shop gefietst en daar Karina, een hele hartelijke vrouw ontmoet. Ze begon meteen met tekenen, verkleinen/ vergroten en de positionering. Binnen een uurtje stond ik weer buiten, met een mooie plakker op mijn been, met drie zeemeeuw silhouetten op mijn huid daaronder! Heel blij, hoewel ik ze daarna even niet meer kon zien, de plakker mocht er de volgende dag pas af en dan moest ik hem goed gaan verzorgen. Een mooie herinnering aan mijn reis en het rondvliegen en tevens symbool staand voor familie, met een donkergrijze meeuw voor mama. Ik ben heel blij met het eindresultaat en dat ik het gedaan heb.

Op de terugweg ben ik nog even langs de Venice Canals gefietst, een schattig wijkje aan allerlei kanaaltjes met bruggetjes. Het weer was top, dus dat was een leuk ommetje. Een geslaagde dag dus!

Vrijdag maakte ik kennis met Aimee, een meisje van Guernsey (Engeland), die ook mee zou gaan op mijn groepsreis naar San Fransisco! Waar Facebook wel niet goed voor is. Ze kwam naar mijn hostel en samen zijn we naar de Santa Monica Pier gelopen, dat had zij nog niet gezien.

Vervolgens namen we de metro naar Hollywood, maar die rit duurde wel even. Los Angeles is echt groot, dus al het reizen kost tijd. Aangekomen daar hebben we eerst geluncht en foto’s gemaakt van de stoep, die vol met de bekende sterren lag.

Vanuit het metrostation hebben we een stukje gelopen en daarna een taxi gepakt naar een uitzichtpunt van het Hollywood sign. We moesten hierdoor dwars door Hollywood Land, de heuvels met alle veel te dure huizen, dus we keken onze ogen uit. Eenmaal aangekomen hadden we fantastisch uitzicht over het Hollywood Sign en moesten we natuurlijk even foto’s maken.

Vanuit daar hebben we weer een taxi genomen naar het centrum van Hollywood. Het werd daar langzamerhand donker en door alle grote billboards op theaters en palmbomen die verlicht werden zag je nog genoeg. De boulevard liep vol met straatartiesten, verklede mensen, muzikanten en dansers, heel gaaf! We hebben hier nog een rondje gelopen, een ijskoffie gehaald bij de Starbucks en daarna zijn we met de metro terug gegaan naar Santa Monica.

Daar hebben we een taxi genomen naar mijn hostel en heerlijk avondgegeten bij een pokébowl restaurantje. Daarna waren we beide best moe dus zijn we beide naar ons hotel/hostel gegaan. Een geslaagde, gezellige dag!

Zaterdag ben ik de dag begonnen met een ontbijtje met een van mijn nieuwe kamergenootjes, aangezien iedereen gisteren uitgecheckt was en in mijn kamer drie nieuwe gezichten waren. Daarna begon de dag hetzelfde als gisteren, rond 11 was Aimee bij mijn hostel en zijn we weer richting Santa Monica gelopen.

We waren beide best vermoeid en lui, dus we hebben de begin van de middag op een terrasje vlakbij de pier gespendeerd. Heel leuk uitzicht, heerlijk weer en een vroege lunch!

Daarna hebben we de metro gepakt voor een paar haltes vanuit Santa Monica en daarna een taxi genomen via de Lyft app, naast Uber ook heel bekend hier in LA. Vervolgens werden we afgezet in de wijk Beverly Hills, de wijk met de grote huizen en mega palmbomen, waar alle bekende mensen wonen.

Na wat fotootjes en rondlopen, belandden we op Rodeo Drive, dé winkelstraat van Beverly Hills. Ralph Lauren, Gucci, D&G, alles zit hier! En iedereen komt dus ook hier. De hele weg liep vol met dikke auto’s varierend van kleurrijke sportwagens tot lompe zwarte Hummers. Heel divers, met de gemeenschappelijke deler dat ze allemaal gigantisch duur zijn.

We stonden nog geen twee tellen op Rodeo Drive, of er liep een (dachten wij?) mentaal gestoorde gast rond te cirkelen om een sportwagen met twee mannen er in. Hij schreeuwde, maar de mannen bleven heel relaxt, de celeb in deze auto bleek het “mugshot model” Jeremy Meeks te zijn. (Indien je dat verhaal niet kent; deze man ging naar de gevangenis omdat hij lid was van een bende, maar maakte daarna goud geld omdat zijn mugshot viral ging omdat hij zo knap was). De aandacht deerde hem niet en even later hoorde we achter ons dat de wandelende “gek” nog wel bekender was dan hij. Wat bleek nu? Deze zogenaamd idioot was een bekende youtuber, die dus waarschijnlijk bezig was met het maken van een video. Een bijzonder tafereel.

Na het halen van een vers sapje hebben we nog een rondje gedaan door de villawijk met de enorme huizen en palmbomen, waarna we weer een Lyft ritje pakte naar het Spacecenter, het hoogte gebouw van LA downtown.

Vanuit daar hadden we een prachtig uitzicht over de stad, aangezien de zon al onder was. Én we hebben over een glazen glijbaan aan het gebouw vast een verdieping naar beneden mogen glijden, met uitzicht dus! Grappige ervaring, ook al duurde het nog geen drie tellen.

Daarna zijn we weer teruggegaan richting mijn hostel, waar ik nog maar eens precies dezelfde pokébowl at als gisteren, hemels! Daarna heb ik uitgecheckt en mijn spullen gepakt, want ik ging met Aimee mee naar haar hotel, zij heeft een bed over in haar kamer. Dit is het hotel waar we opgepikt worden voor de groepsreis en aangezien ik niet zo’n ochtendmens ben leek me dit wel wat beter haha. Bij het hotel waren ze heel aardig, ik mag zelfs zonder te betalen met het ontbijt mee doen!

Zondag in de ochtend hadden we de kennismaking met onze groep, een divers gezelschap met Engelsen, Australiërs, een Duitser, een Noor en ik! De komende week reis ik met hen van Los Angeles naar San Fransisco. Dag één was in elk geval geslaagd, maar dat schrijf ik volgende week wel weer.

Liefs, Wyke (hieronder alvast een foto van de eerste groepsreis dag!)


Reacties

Reacties

Marjan

Prachtig verhaal weer wyke en wat een mooie vertaling van je tattoo. Echt een herinnering aan deze mooie reis en je mama.

Betty

Weer een prachtig verhaal Wyke, Dat schrijven gaat je goed af. En wat ben je lekker bruin om je koppie. Je ziet d’r goed uit. Lieve gedachte achter de tattoo ❤️ Dikke knuf

Dorien

Heel herkenbaar verhaal. LA is erg uitgestrekt en heeft heel verschillende wijken. Reizen van de ene naar de andere kant van de stad duurt er eeuwig, dat is in San Francisco wel anders. Veel plezier daarzo Wyke, geniet van de prachtige nattur daarzo en maak mooie herinneringen; groetjes Hans en Dorien

Tine

Wat een mooi verslag Wyke, nu naar San Fransisco. Zo’n geweldige stad, hoop dat je het daar ook fijn hebt?
Have fun girl ?

Jacqueline Veldstra

Goed bezig dame,
Elk verslag heeft weer een nieuw avontuur. Prachtige belevenissen, mooi dat je ze deelt. En goed dat je niet blijft rondlopen met ideeen, maar dat je ze hebt omgezet in actie! Nu loop je rond met prachtige herinneringen op je enkel.
Enjoy

sita

He Wyke.
Wat een reusachtige stad met veel mogelijkheden.
En erg leuk de tattoo,over na gedacht en heel toepasselijk.
lieve herinnering.
Nog veel plezier in the big city.
Liefs sita.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!